Column

Monday, August 1, 2011

Dah pandai potong ayam!!!

Weekend yang lepas aku lepak kat kedai nasi ayam kakak aku.  Itupun sebab dia minta tolong.  Aku ok je..hehe...Suka aku bab berniaga ni.  Kakak aku ni memang suka betul buat resepi baru.  Kreatif.  Ada 5 jenis nasi ayam kat kedai dia.  Ori, black pepper, madu, hainan.  Dulu ada honey lemon, sekarang dah tak buat.  Tak tau la kenapa.  Eh, bukan tu yang aku nak story-mory kan.  Aku excited nak cerita yang aku dah pandai potong ayam macam kat pasar tu!!! Ala... yang angkat parang tinggi2 tu pastu tetak..tetak...tetak...ha, dah siap ayam dipotong2..:"> blushing
 
Memula memang aku tak nak potong ayam. Setakat jadi cashier, potong sayur, buat waffle ok la tapi potong ayam memang aku surrender.  Korang ingat ayam yang camne yang aku citer ni??  Aku citer ni ayam yang seekor tu la.  Yang macam ayam golek tu.  Akak aku suruh potong 14.  Ha, 14?  Cincang pandai la kot. Ahakzz.. Sumpah aku tak pernah potong ayam seekor tu weih.  Basuh ayam pandai la.  Memang dah degree dah.  Selalu beli ayam pun, aku suruh orang kat kedai tu potong siap2 ayam tu.  Hehe... 
 
Tapi dah kat kedai tu customer ramai kan, staf tak cukup, nak tak nak, aku belajo la potong ayam.  Fight dengan Mr. G, siapa pandai potong ayam dulu.  Dia cepat belajar tapi ayam yang dia potong agak hancur skit la. (skit je ek..bukan hancur semua).  Aku lambat sikit tapi hasilnya???  Jeng..Jeng..Jeng...Berhasil beb!!  Berani je aku angkat tinggi2 parang tu buat potong ayam.  Sekali2 tu terhancus la jugak ken.. 
 
Pengalaman baru aku sebelum bulan puasa...pandai potong ayam dah sekarang ni!! Yahooo!!! Lepas ni takde la malu dengan mak mentua kan...hahaha...